Stap 1: Kennismaking / inventarisatie / Marketing / Doel / Cultuur.
Bij mijn bedrijfsbezoek maken we natuurlijk als eerst echt kennis. Vanaf daar we samen inventariseren hoe het er op dit moment voorstaat. Weer je tegen aan loopt en hoe we kunnen gaan bijsturen. Denk hierbij aan de Bedrijfsstrategie wijziging, marketing keuzes, filosofie, missie, visie. Al deze onderwerpen vallen immers ook samen en zijn overlappend
Stap 2: Medewerkers meekrijgen met verandering .
Er is gekozen voor een wijziging. Hierna is het noodzakelijk dat de personeel erbij betrokken worden. Ze moeten gaan inzien dat de weerstand die ze geven onzinnig is. Het best dat je werknemers meer in zijn mars hebben. Die verandering kan alleen plaatvinden bij je werknemers.
Het enige dat daarvoor verandert moet worden is de perceptie van de werknemer. Zijn belevingsperspectief wordt belicht van de ‘verkeerde’ kant. Door ze een andere bril op te laten zetten zien de connecties die eerder voor hen onzichtbaar waren.
Stap 3: Hoe is het nu?
Na zes drie maanden hebben we opnieuw contact. Hoe staat het er nu voor? Waar moet er eventueel nog worden bijgestuurd? Heeft elk van de medewerkers het idee begrepen.
Stap 4: Update
Uiteraard houden we contact. Moet er nog een extra werknemers training volgen?