Kopen op emotie

Nee zeggen en ja bedoelen. Luister naar de emotie.

Nee zeggen en ja bedoelen.

Nee zeggen en ja bedoelen. Je hebt het vast wel eens meegemaakt. Eigenlijk proberen we steeds met woorden een gevoel uit te drukken. Als je iemand te woord staat. Probeer dan echt te luisteren. Maar dan bedoel ik niet naar de woorden. Wat is de emotie die achter die zin zit. Waarom vindt hij het nodig dit te zeggen. Elke zin komt ergens vandaan. Als je over een heel gevoelig onderwerp begint wat speelt in samenleving. Kunnen sommige mensen zich niet beheersen. Vervolgens spouwen ze alle gedachten die ze over dat onderwerp hebben gehad de laatste tijd. Er ineens uit! Dat is dan overduidelijk. Maar er zit veel vaker een verschil tussen wat iemand zegt of wat iemand bedoelt.

Luister naar de boodschap.

Probeer te luisteren, naar wat iemand bedoelt. Niet naar wat hij zegt. Daarvoor moet je totale focus op hem gericht zijn. Nee zeggen en ja bedoelenKijk hem aan. En observeer. Onderga. Benader het met een open houding. Je armen mogen bij een open houding best over elkaar. Als je geest maar open staat. Open voor een goede ervaring. Een goede klantbeleving draagt bij aan het geluk gevoel. Voor beide partijen. Je hebt zin om de klant zo goed mogelijk te helpen. Oprecht zijn. Jij wil het beste voor hem. Als jij dat echt wilt, dan voelen mensen dat. Ik help je met de juiste keus te maken.

Alles geven.

Een eerlijk advies is goud waard. Advies geven is waarde toevoegen. Waardevolle informatie bieden voor de klant en daar niets voor terug vragen. Je moet er zelf meer in stoppen dan dat je er uit haalt. In eerste instantie. Jij gaat voluit. Dit is het. Dit kun je krijgen. Het moet een logisch vervolg zijn. Om tot een aankoop over te gaan. Toch gaan mensen ooit niet over tot een aankoop. Maar jij hebt alles gegeven. Ben daar niet getreurd over.


Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *